söndag 22 februari 2015

Mårrgan här

Hallåjam!

Ni kan inte ana vilka hemskheter jag har varit med om de sista dagarna. Jag har fått vara hos stickisen i nästan 3 dagar!
Ja, jag fick komma hem första natten men sen blev jag övergiven där. *blänger på matte*


Här kan ni se hur de har rakat bort pälsen på båda! mina framben, de har dessutom stuckit mig flera kattiljoner gånger.
De hade tom en nål sittandes där hela tiden med något de kallade dropp.


Här kan ni se att de dessutom har rakat av massor av päls på magen. Jamarns fräckt tycker jag!

Allt detta bara för att jag sover lite extra mycket och inte är speciellt hungrig. Låter onödigt tycker jag.
Nä, nu skall jag gå och ta en kattlur till, så jag lämnar över till matte.


Zzzzznaaaark


Matte här:
Mårrgan sover nästan hela tiden och äter bara några tuggor ibland, men han dricker som han skall och går även på lådan.
Men han har nästan ingen aptit alls. Mårrgan har alltid ätit det allra mesta med god aptit, men tyvärr har han väldigt få riktiga favoriter som jag kan locka med. Han vill inte ens ha mer än 2-3 dreamisar.
Jag har köpt hem flera olika kattmatsburkar av sorter som jag har hört att andras pälsklingar tycker om, tex sheeba och gormet gold men än så länge har han bara smakat några tuggor eller slickat av såsen.
Har ni några förslag på mat som era katter tycker är oemotståndligt? Han brukar föredra mat i gele och han gillar inte fisk eller skaldjur, varken som kattmat eller "riktig vara"
Han är inte heller speciellt förtjust i ost eller skinka.

Sen vill vi tacka för allt stöd och uppmuntrande jam, det värmer verkligen! Jag har väl börjat ta in allt nu, men det är svårt och väldigt jobbigt att acceptera. Det jag är allra mest rädd för är att han skall ha ont eller lida och inte visa det. Men tyvärr tror jag att det hela kommer gå väldigt fort eftersom han inte äter ordentligt.

16 kommentarer:

  1. Amanda är en kräsen liten dam, men hon älskar Gourmet Gold! Speciellt en sort i, hör och häpna, tomatsås. Visserligen är det bitar i sås och inte gelé, men kanske värt att prova ändå. En annan favorit är deras patéer och de har ingen sås alls.
    Hon vill inte heller ha fiskvarianter, utom mattes egen tonfisk i vatten, men i den får hon några droppar matolja, men bara pyttelite!
    Annars är det RCs torrisar Aegeing+12 som gäller (men den är Mårrgan alldeles för ung för) + små smakbitar av min mat.
    Hon gillar att diska min tallrik när jag har ätit pasta med nån god sås till, KnasFian.

    Vi håller allt vi har att Mårrgan återfår aptiten!
    Kram å nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi testade den med tomatsås idag och ett par tuggor gick ner. Det som har gått bäst hittills är sheba file någonting. Den åt han ca 1/4 av och det är mycket just nu
      Matte Eva

      Radera
  2. Som vi sa tidigare, vi får ta en dag i taget. Du känner honom så väl, så du märker om han ger upp. Jag finns här hela tiden om du behöver mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det blir nog tyvärr ganska snart
      Matte Eva

      Radera
  3. Lilla Måårgan! Tuffa dagar för dig utan matte, men nu är du hemma i alla fall!
    Vi tänker på er. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jamarskönt att vara hemma!
      Det var verkligen läskigt hos vettisen *morrhårsdarr*
      *nosbuffar*

      Radera
  4. Att dom rakat bort lite päls på tassarna kan man kanske stå ut med , men att dom tagit bort en massa magpäls mitt i kalla vintern det måste bara vara brottsligt !!
    Håller tassarna för att du ska få tillbaka aptiten !
    Har tyvärr inga tips på vad som skulle vara oemotståndligt i matväg förutom RC blötfoder med sås :)
    Jag och matte tänker på er <3

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur tänkte de där? Skall man behöva frysa om magen mitt i vintern? *skakar på huvudet*
      Vi gillar RC torrfoder alla 3 men inte blötfodret tyvärr
      *nosbuffar*

      Radera
  5. Hej Mårrgan å matte, alla mina 4 katter tycker också om den där gourmet Gold burken med kyckling(tror jag) i tomatsås. Många tankar till er från Svens, Räkans, Lucias och Cornelias matte Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den nu ikväll och den var nog god men jag var tyvärr inte hungrig :-[
      Tack för att ni tänker på mig
      *nosbuffar*

      Radera
  6. Här fortsätter vi hålla tassar och tummar för Mårrgan! Här finns ingen särskild kattmat på burk eller påse som är extra uppskattad, utan det som älskas mest är kokt vitfisk med litet av spadet på. Sänder er många tankar! Gustav med matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam för all tasshållning!
      Tyvärr tycker jag ingenting är gott just nu. Jag vill inte ens ha gottisar eller grädde
      *nosbuffar*

      Radera
  7. Mårrgan, vi tror att vettisarna tyckte så mycket om din vackra svarta päls att de ville ha lite av den. Vi hoppas att aptiten snart kommer tillbaka! Varma nosbuffar! Kurr och burr.

    Åh, vad svårt när man så gärna vill att kissen ska äta, och så finns inte aptiten där riktigt. Försöker fundera på vad grabbarna gärna smaskar på, men det är en del sånt som Mårrgan ratar. Sheba i sås (olika smaker), mattes tonfisk i vatten (kattonfisk är inte lika god ...) , smakbitar av grillad kyckling. Tänker på er! Kram från Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man känner sig otroligthjälplös.
      Tack för stödet!

      Radera
  8. Bra jobbat Mårrgan, det är alltid något av en pärs att hälsa på hos vettisen <3

    Matte, vi känner så med dig <3 Men det verkar ju inte som om Mårrgan lider, det är i alla fall positivt. Och kanske kommer aptiten tillbaka om han får vila och läka i lugn och ro.

    Vi, Simba och Tasse, gillar mat i mousse-form, Gourmet Gold har ett par olika mousser, om ni inte har testat dem så kanske de kan vara värda ett försök. Sedan är vi väldigt förtjusta i Whiskas Temptations också, och de är ju lättätna och liksom ihåliga så de ligger inte så tungt i lilla magen <3

    Vi fortsätter hålla tummar och tassar jättehårt för finaste Mårrgan <3
    Massor av kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för all tasshållning!
      *nosbuffar*

      Radera